Sunday, May 20, 2012

何谓洗石? What is Pebble Wash/Stone?

其实想了很久这篇文的标题应该放什么,放‘我的新家’,好像有点炫耀,所以决定把它改成个比较有教育性的标题咯!哈哈哈啊。。。对,以下,就是‘洗石’的装修啦。其实我觉得除了美之外,它最棒的地方就是 - 不会滑!而且‘耐’脏哦!

Was thinking so long what to put on this post title. Put 'My New Home', like very show off like that. As such, I decided to make it a bit 'educating', hehehe...below are what we call renovated with pebble stone. Actually besides its cool look, the best I like for the pebble stone is its 'non-slippery' 'function', and then very easy to maintain (can't really see the dust :P)

混色的石子看起来没那么单调而且很特别哦,厉害hor?
 Mixing different colours of the stones makes a unique colour, pro huh? 


阿姨的设计哦! Aunt's Design!


这也是阿姨的设计! This one also Aunt's Design!

近看,手工很了得! Close view of the stones, great workmanship right? :)

10 comments:

[SK] said...

wow, your house sure is the nicest in the neighbourhood lah, hahaha~~

古克石の屋 said...

哇。。很美。。跟慈济的建筑很像。呵呵

Casendra said...

SK, mana ada, mines for sendiri shiok only. Hahahaha

Eric, 真的?呵呵,让我觉得好像有点福气叻,哈哈哈。。。

水也 said...

非常漂亮!
可以和你交换连接吗?谢谢
http://wilsoninvest.blogspot.com/

Casendra said...

Welcome 水也!欢迎连接!

Yi said...

ei我跟你講,那是一看到你這篇東西,我就跟叫我媽來看了,她也說很美,如果我們家可以弄這個就好了,可是很貴吧?

Casendra said...

美女,不会很贵啊,(除非你也要弄个龙猫什么的,呵呵,要的话我给你打个电话'dat dor',然后你再和我堂姐夫联络看几时可以做site survey然后才可以给你知道真正的价格 :)

alicecsy said...

dat你的dor都沒有用啦。。。。
1.我住關丹=="
2.我現在沒有多餘的錢(三條線)

Casendra said...

oo... 原来你kuantan mari ah...

没关系的,以后要弄的时候再联络,可以outstation的嘛,最好是几个邻居一起,这样就可以share outstation cost. muahahahaha

Unknown said...

容易清理吗?耐晒吗?价格多少?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails